Chodziło Ci chyba o "bycie" self-employed…
Wszystko zalezy od tego jaka pracę wykonujesz i czy Twój pracodawca dopuszcza taką opcje. Z reguły może się to opłacić osobom, króre np. otrzymują prowizję od sprzedaży itp.
Self-employed to nie tylko tax raz na 3 miesiące, to także National Insurance, który musisz płacić początkowo bardzo niski – około 3 F tygodniowo , ale w rozliczeniu rocznym np. dopłacasz jednorazowo ok. 3000-4000 w zależności od dochodów osiągniętych z działalności ( podałem przykład z głowy przy fakturach tyg. ok-300-500), byc może będziesz musiał opłacać tzw. Business Rate of Council Tax i pare groszy księgowej , wszystko zależy od rodzaju i miejsca prowadzenia działalności.
Plusem zapewne są nieograniczone możliwości zależne tylko od twojego zaangażowania… i szczęścia – bez niego ani rusz!
Z drugiej strony tracisz mnóstwo praw, dostępnych tylko dla etatowych pracowników.
Byc może ktos z osób wypowiadajacych się na forum, mający status self-employed dorzuci (albo zaneguje) coś od siebie,
zapraszam do dyskusji