ja tam rozliczałem na podstawie ostatniego payslipa jakieś 2 lata temu, bo miałem podobną sytuację i nie było żadnych problemów,
tak naprawdę to IR powinien mieć dane o twoich zarobkach – powinien otrzymać je od pracodawcy i przy rozliczeniu rocznym jedynie sprawdza czy wszystko się zgadza , czy może miałeś jakieś dodatkowe dochody o których nie wie, czy suma pobranych zaliczek jest odpowiednia, czy nie próbujesz czegoś ukryć… itd…
Co do P45 dla nowego pracodawcy – to najczęściej nikt (nowy pracodawca) o to nie pyta, w sumie to twój interes aby dostarczyć – wtedy, jeśli koniec roku podatkowego zastanie Cię u nowego pracodawcy, otrzymasz pełną informację o swoich rocznych dochodach, pobranych zaliczkach itd… na druku P60. Jeśli nie dostarczysz – będziesz musiał zsumować ręcznie odpowiednie pozycje z druków P45 i P60 do rocznego rozliczenia , wot i problem…