Strona główna › Działy › Motoryzacja › instalacja gazowa
Cena jest dosc wysoka ok 1200-1600 funtow w zaleznosci od rodzaju instalacji, ale mozna ubiegac sie o zwrot czesci kosztow do 900 bo proekologiczne…:)wiem ze road taxu sie nie placi co do Mot ..?
no a jakbym naprzyklad pojechal do Polski i tam zalozyl instalacje, to jakby bylo z ubezpieczeniem tutaj ? jakas homologacja potrzebna czy cos ? czy MOT by to przeszlo ?
Byl kiedys na forum taki temat ale sie zbyl 😕
Rozwazalem kiedys mozliwosc kupienia auta w UK i zalozenia do niego gazu w PL. Nie ma wiekszych przeszkod prawnych, z tym ze warsztat zakladajacy gaz w PL musialby wystawic certyfikat ze instalacja spelnia wymogi dla UK.
Oprocz tego trudno byloby egzekwowac gwarancje albo znalezc w UK warsztat ktory podjalby sie serwisowania 'nie swojej’ instalacji.
Ogolem, biorac pod uwage ze musialbym brac co najmniej dwa tygodnie urlopu (podroz w jedna i druga strone, znalezienie odpowiedniego warsztatu, czekanie na zalozenie itd), wyszlo mi ze wole kupic diesla 😉
… mozna ubiegac sie o zwrot czesci kosztow do 900 bo proekologiczne…:) wiem ze road taxu sie nie placi
Skąd ty masz takie informacje, od wróżki? 🙂
Ekologiczność samochodów na gaz jest mitem, prawda jest taka że nowoczesny samochód przy zasilaniu gazem emituje 1,5-2 x więcej szkodliwych związków niż na benzynie. A to dlatego że oryginalny system zasilania każdego silnika jest opracowany na podstawie długotrwałych badań laboratoryjnych, podczas gdy gaz jest ustawiany uniwersalnym przyrządem przez mechanika w garażu. Nawet gdy początkowo te nastawy dają dobre efekty, dość szybko się 'rozjezdżają’ wskutek braku sprzężenia zwrotnego
Solarin2 wrote:… mozna ubiegac sie o zwrot czesci kosztow do 900 bo proekologiczne…:) wiem ze road taxu sie nie placi
Skąd ty masz takie informacje, od wróżki? 🙂
Ekologiczność samochodów na gaz jest mitem, prawda jest taka że nowoczesny samochód przy zasilaniu gazem emituje 1,5-2 x więcej szkodliwych związków niż na benzynie. A to dlatego że oryginalny system zasilania każdego silnika jest opracowany na podstawie długotrwałych badań laboratoryjnych, podczas gdy gaz jest ustawiany uniwersalnym przyrządem przez mechanika w garażu. Nawet gdy początkowo te nastawy dają dobre efekty, dość szybko się 'rozjezdżają’ wskutek braku sprzężenia zwrotnego[/quote]
ty zawsze na temat…"dosc szybko"…w moim fordzie mondeo w Polsce gaz jest od 10 lat i jakos nic sie nie rozjechalo…wracajmy do tematu…
Ale ja napisałem wyraźnie że chodzi o nowoczesne samochody a mondeo typu 1 raczej do takich nie zaliczam 🙂
I nie wydaje mi się żeby mój post był nie na temat… ktoś jeszcze uważa tak jak rudzielec?
Ale ja napisałem wyraźnie że chodzi o nowoczesne samochody a mondeo typu 1 raczej do takich nie zaliczam 🙂
I nie wydaje mi się żeby mój post był nie na temat… ktoś jeszcze uważa tak jak rudzielec?
a po co szukac poparcia u innych ? ja stworzylem temat i pytalem sie o ceny i montaz instalacji a nie o proekologiczne czy nieproekologiczne instalacje…
Skoro obaj dobrze wiecie, że lubicie się "inaczej", to po co dokładać? 😯 😆
Witec, siedziałeś czytając kolejne rewelacje podane tym razem przez Solarina?
Mnie też zdziwiło, jakoby taxu się nie płaci…
Rudi, był temat o stacjach gazu, nie ma ich aż tak znowu dużo.
Poza tym, o wiele więcej "tego" jeździ w Polsce (więc i o serwis łatwo), bo u nas wciąż wszyscy myslą o oszczędzaniu na paliwie. A tu się zarabia, tankuje i jeździ…
Pozdr. 🙂
Jak zauważyłeś mój post bezpośrednio nawiązywał do innego który dla jasności zacytowałem, uwaga o rzekomej ekologiczności była rozwinięciem tematu 8)
V-tec nie wiem skąd Ty czerpiesz swoje informacje o szkodliwości LPG…?Może zaczerpnij lepszych informacji zanim zaczniesz krytykować…:)Co do Taxu to lekko przesadziłem zniżka jest ale tylko 10-15 funtów na rok…:)Poniżej zalety LPG:
Financial:
* Reduced fuel costs (typically half)
* Reduced road tax (VED)
* Opportunity for some vehicles to become exempt from the London Congestion Charge
Non-Financial:
* Contribute to a cleaner local environment (local air quality) through lower harmful emissions
* Reduce carbon dioxide emissions in comparison to unleaded petrol or diesel
Akurat to co napisałem zaczerpnęłem z Auto-Świata, ale wydało mi się to dość sensowne dlatego przytoczyłem.
Zniżka na taxie przysługuje tylko jeśli pojazd jest fabrycznie skonstruowany jako zasilany gazem, zresztą jak słusznie zauważyłeś wynosi całe kilkanaście funtów rocznie (a dla takiego citroena c1 bez żadnych kombinacji road tax wynosi Ł35 rocznie – to się nazywa oszczędność 🙂 )
W warunkach brytyjskich pewną kwestią jest także to że auto na gaz nie może być przewożone przez eurotunel.
Instalacja LPG 4 lyfe
hjeka