Większość usterek w samochodzie jest banalna i łatwa do usunięcia. Najczęstsze przyczyny to: słaby akumulator, zepsuty rozrusznik albo niesprawny zapłon.
Upewnij się że akumulator jest ciągle sprawny. Jeżeli po przekręceniu kluczyka rozrusznik ruszy tylko na chwile, oznacza że akumulator jest u kresu żywota. Należy go wyjąć, naładować i rozważyć kupienie nowego.
Jeżeli po przekręceniu kluczyka nie słychać nic, ale palą się kontrolki i można zapalić światła, znaczy że rozrusznik ma problemy. Rozrusznik to (mniej więcej) skrzyneczka wielkości dużej puszki z zupą, zwykle w dolnej części silnika. Należy odłączyć przewód zasilający i dobrze wyczyścić jego zacisk i styk rozrusznika.
Jeżeli rozrusznik kręci ciągle z tą samą prędkością i nie 'słabnie’, prawdopodobnie winny jest zapłon (jeżeli to samochód benzynowy). Przewody zapłonowe, czyli takie grube kable na wierzchu silnika, które prowadzą do plastikowej kopułki rozdzielacza ostrożnie odłącz (zapamiętaj kolejność!). Każdy zacisk dobrze spryskaj WD-40 (kupisz na każdej stacji benzynowej). Załóż kable i spróbuj zapalić.
Dopiero kiedy to nie pomoże szukaj warsztatu.