Strona główna Działy Finanse Podatek dla studentow

Wyświetlanych postów: 7 (wszystkich: 1)
  • Autor
    Wpisy
  • #11652
    koles5555
    Participant

    Wlasnie rozpoczalem prace w leeds i w zwiazku z tym mam pytanie:
    Czy jako student moge uniknac placenia podatku albo chociasz zmniejszenia go? Jesli tak to w jaki sposob?

    #50811
    fatamorgana
    Participant

    Rozumiem że chodzi Ci o podatek miejski, czyli Council Tax…
    I rozumiem, że studiujesz tutaj, tak?
    Niby jasne że tak, ale nie zawsze…
    No to, co do Councilu jest tak;

    (…)[b:321cc285d8]Who’s entitled to a discount?[/b:321cc285d8]

    Full council tax is charged where 2 or more adults live in a property, or "long term" empty property. If only one person lives in a property, a 25% discount is given. This is called a ‘single person discount’.

    In addition, some people are disregarded when counting the number of adult residents. If, after disregarding a person, the number of adults resident is only one, a 25% discount is given. If all the residents are disregarded, a 50% discount is given.

    The types of people who are not counted are listed below.

    Students and young people:

    18 or 19-year-olds that you are claiming child benefit for;
    students under 20 in further education on recognised courses (for example, A-levels, BTEC);
    18 or 19-year-olds who left school or college after 30 April, for the period between the end of their course and the following 1 November;
    full-time students or student nurses;
    Youth Training trainees and apprentices;
    non-British spouses of full-time students.(…)
    Źródło;
    http://www.leeds.gov.uk/Living/Council%20tax/Council%20tax%20discounts,%20exemptions%20and%20reductions/page.aspx?style=

    Musisz przedstawić zaświadczenie( letter)z uczelni i przesłać je do Urzędu Miasta.
    Jeżeli jednak studiujesz w Polsce a tutaj jedynie pracujesz na krótki czas, to…nie wiem szczerze mówiąc, ale wydaje mi się, że hojność brytyjskiego socialu i Councilu aż tak daleko nie sięga ponieważ nie zaliczasz się tym samym do brytyjskiego systemu oświaty, więc na jakiej podstawie miałbyć otrzymywać ulgi.?
    Legitka ISIC daje jedynie zniżki do muzeów, imprez, środków komunikacji publicznej itp…

    Zadzwoń i powiedz jak sprawa wygląda, podadzą ci adres gdzie masz wysłać.
    Tel. 0845/1270113 (8:30- 5:00pm pon, wt., czw. i 9:30- 5:00pm sr. oraz 8:30- 4:30pm pt.), lepiej nie dzwoń w poniedziałki i rano w inne dni (very busy).
    Najczęstszym adresem korespondencyjnym jest Corporate Service Department, Leeds Benefits Service, Selectapost 15, 2 Great George Str. , Leeds LS2 8BA
    Pozdrawiam.

    #50813
    v-tec
    Członek

    Fata, rozpisałeś się jak szalony, ale chyba na darmo, bo pytającemu chodziło raczej o 'normalny’ podatek dochodowy. Nie sądzę, żeby płacił council tax, jeśli w ogóle wie co to jest 🙂

    Co do podatku dochodowego, to nie słyszałem o żadnych ulgach dla studentów. Płacisz podatek na zasadach ogólnych, a o tym jakie one są dyskutowaliśmy już wielokrotnie na forum

    #50814
    fatamorgana
    Participant

    Bez obaw V-Tec…skopiowałem jedynie treść ze starego, prywatnego posta i strony leeds.gov…
    Faktycznie, nieprecyzyjne pytania zadają ci nasi studenci…
    😕 [/list]

    #50836
    koles5555
    Participant

    Studiuje w polsce i przyjechelem do leeds tylko do pracy na wakacje.
    Co do podatku to obilo mi sie o uszy ze mozna odzyskac placony podatek jesli jest sie studentem wiec dlatego zapytalem

    #50837
    mstaszew
    Członek

    Sadze, ze chodzi o nadplate podatku dochodowego, tak jak to opisano tutaj: http://www.studentnews.pl/serwis.php?s=239&pok=6857

    Napisano tam, ze procedura jest skomplikowana, lecz sadze, ze nie jest tak zle – wolalbym samemu wystapic o zwrot nadplaconego podatku niz za posrednictwem jakiejs firmy (jestem w podobnej sytuacji jak zalozyciel watku). Nie wiem tylko, jak w praktyce wyglada proces odzyskiwania tej nadplaty, ile trwa, itd. Wiem, ze sa tutaj osoby doswiadczone w podobnych sprawach wiec prosze o podzielenie sie Waszym doswiadczeniem.

    #50848
    v-tec
    Członek

    Odzyskanie nadpłaconego podatku nie jest skomplikowane, najlepiej wysłać wszyskie P-60-tki wraz z cover letter do urzędu skarbowego, najlepiej właściwy dla siedziby ostatniego pracodawcy, ale jak wyślemy dowolnemu urzędowi też dojdzie (adresy są stronie IR). Podajemy aktualny adres na który chcemy otrzymać czek i czekamy 🙂

Wyświetlanych postów: 7 (wszystkich: 1)
  • <a href="/login/">Zaloguj się</a> aby odpowiedzieć. Nie masz jeszcze konta? <a href="/login/?action=register">Zarejestruj się</a>.