Ok, sprawdziłem dla ciebie jeszcze raz – przy eksporcie auta wycinasz i wysyłasz sekcję 11 dowodu rej., resztę zachowujesz dla siebie i pokazujesz w urzędzie celnym w Polsce.
Właściwie nie ma przeszkód żeby nie przerejestrowywać auta na siebie, ale od razu zgłosić wóz do eksportu.
Żeby legalnie odjechać autem musi ono mieć: ważny przegląd (MOT), opłacony podatek (kółko na szybie) i ubezpieczenie oc.
Kupując od osoby prywatnej na ogół przegląd i podatek są ok, pozostaje ubezpieczyć.
Kupując w komisie, sprzedawca wykupi podatek (kwotę doda do rachunku!) i pomóże ci w ubezpieczeniu, i raczej nie wyda ci wozu dopóki to wszystko nie jest załatwione ok.
Jeżeli auto nie nadaje się do jazdy z powodu braku którejś z wymienionych rzeczy, pozostaje jazda do granicy na własne ryzyko albo transport na lawecie.