Strona główna › Działy › Prawo › jakie roznice w przepisach drogowych w Anglii
Witam,
Kto by mogl pokrotce opisac najwazniejsze roznice w zasadach drogowych w Anglii w stosunku do naszych, czy np. oprocz jazdy lewym pasem cos jeszcze jest odwrotnie, albo jakies specyficzne roznice ktorych u nas nie ma i czy trzeba jakos przystosowac europejskie auto do jazdy u nich ???
Piotr
O jezdzeniu „pod prad” wiesz a jest to chyba najbardziej istotna roznica, odleglosci liczone sa w milach, a wysokosc na znakach podana jest w stopach i calach. Ograniczenia predkosci zasadniczo sa te same tylko rowniez podaje sie je w milach/godzine (w terenie zabudowanym 30 lub 40 mph, poza terenem zabudowanym 50mph, autostrady 70mph), no i znaki sa delikatnie inne (wygladaja troche inaczej niz u nas ale znacza dokladnie to samo), szczegolnie malutkie sa znaki o zakazie parkowania ale szybko nauczysz sie je dostrzegac nawet z duzej odleglosci (mnie parkingowi bardzo szybko poprawili wzrok 😕 ).
Najlepszym sposobem na przystosowanie auta „europejskiego” do jazdy tutaj jest jego wymiana na angielski model 8) lub tez wyszarpniecie kierownicy i ponowny montaz po drugiej stronie 😀 ale jesli nie chcesz stosowac powyzszych metod mozna jezdzic „europejskim” autem bez demolowania wystroju, na pewno bedziesz mial problemy na rondach (ktorych jest sporo) bo nie wiadomo skad spodziewac sie ataku no i sa drobne problemy z wyprzedzaniem ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic….
Woyth, czyzbys zapomnial o wszechobecnych wideoradarach ?? 😈
Maja tego troche – na jendym odcinku ulicy mozesz miec ich wiecej niz w calej Polsce 😀 Dzieki temu jezdza spokojnie i wolno.
Kolejna duuuuza roznica – ogromna uprzejmosc w stosunku do innych kierowcow i przechodniow. W porownaniu z PL – ooooooogromna.
Pozdrawiam,
Co do rond, to ataku wypatrujesz z PRAWEJ strony.
Parkowanie: nigdy nie stajemy przy podwójnej żółtej linii, czasem możemy na pojedyńczej (wtedy przydają się te małe znaczki, tam jest napisane kiedy wolno, np. po 6pm)
Dodam jeszcze, że znaki ustąp pierwszeństwa na osiedlowych uliczkach zastępowane są 'zębami’ namalowanymi na jezdni.
W europejskim aucie powinno się nakleić czarne paski na reflektory, żeby zmienić geometrię świateł mijania.
Fakt o wideoradarach i uprzejmosci udalo mi sie zapomniec 😀 o pierwszym zapomnialem bo wszedzie tego pelno a po dluzszym pobycie ten widok powszednieje a do uprzejmosci i kultury kierowcow tak juz sie przyzwyczailem ze niedlugo bede oczekiwal tego samego na polskich drogach 😈
Nie wspomnialem rowniez o zoltych liniach 😳 ale widze ze Szanowni koledzy sa czujni 😀 i nie spia 😀 a to dobrze bo wtedy jakosc informacji na forum jest wysoka i na pewno pelniejsza niz moje informacje o wyszarpywaniu kierownicy 8)
Pozdrawiam
PS
Przez pierwsze dwa tygodnie pobytu tutaj prowadzilem polski samochod ale za kazdym razem kiedy wjezdzalem na rondo mialem watpliwosci z ktorej strony wypatrywac zagrozenia, pomimo tego ze pamietalem ze powinna byc to prawa strona, trudno szybko pozbyc sie starych przyzwyczajen
W europejskim aucie powinno się nakleić czarne paski na reflektory, żeby zmienić geometrię świateł mijania.
czy moglbys dokladnie opisac jak te paski trzeba kleic ???
Sprawdź na stronach np. Pzmot, ja sam tego nie robiłem więc nie bedę opisywał, chodzi o to żeby światła nie biły na prawo.
Woyth, czyzbys zapomnial o wszechobecnych wideoradarach ?? 😈
Maja tego troche – na jendym odcinku ulicy mozesz miec ich wiecej niz w calej Polsce 😀
A ja mieszkam w North Yorkshire, hrabstwie, w którym nie ma ani jednego radaru ❗ dowiedziałem się tego z programu Top Gear i od tego czasu konsekwentnie olewam wszystkie ograniczenia V max. 🙂
(co nie znaczy że powoduję wypadki)
czy ktos moglby cos napisac o tych czarnych paskach na reflektory jak sie je klei ???
Mnie osobiscie wydaje sie ze musisz zakleic pare centymetrow reflektora znajdujacych sie przy lewym kierunkowskazie (oczywiscie jesli kierunkowskaz znajduje sie po zewnetrznej stronie samochodu) z tego wzgledu ze jadac w Polsce reflektor ten oswietla pobocze a tutaj oslepia kierowcow. „Zaklejenie” musi powodowac ze Twoj lewy reflektor bedzie swiecil tylko na wprost. Wydaje mi sie ze tasma izolacyjna czarna idealnie nadaje sie do tego typu operacji chociaz tasma czerwona rowniez jest ladniutka 😀
Pozdrawiam
PS1
Mowiac lewa strona mialem na mysli strone po ktorej siedzi kierowca w polskim samochodzie
PS2
Jesli ktos ma inna teorie na temat klejenia chetnie rowniez przeczytam
Co do tych paskow to sie nie przejmuj nie wlepia tobie za to mandatu!!!
zapomnieliscie dodac ze angole zadko uzywaja kierunkowskazow ,jesli przysla wam zdjecie ze speed camery to mandaty zwracaja gdyz nie pasuja im polskie prawka moim znajomym tak sie zdazylo ale jednego razu gliniaz o tym wiedzial i odrazu kumpele dal do sadu za przekroczenie predkosci ,ponoc trzeba miec miedzynarodowe prawko lub bryt
To drugie zgadza się, Polak nie może płacić mandatu (pozostaje sąd grodzki), chyba że ma ang. prawko lub zarejestruje swoje polskie prawko w DVLA.