Gotowi na emigrację Prawie połowa Ygreków, czyli osób urodzonych między 1984 a 1997 r., rozważa możliwość wyjazdu za granicę w poszukiwaniu lepszych perspektyw zawodowych i rozwoju – wynika z badania Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami (PSZK). PSZK przyjrzał się pokoleniu Y, czyli młodym ludziom w wieku 18-31 lat i w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem.
Gotowi na emigrację
Prawie połowa Ygreków, czyli osób urodzonych między 1984 a 1997 r., rozważa możliwość wyjazdu za granicę w poszukiwaniu lepszych perspektyw zawodowych i rozwoju – wynika z badania Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami (PSZK).
PSZK przyjrzał się pokoleniu Y, czyli młodym ludziom w wieku 18-31 lat i w ramach kampanii
#jestemYgrekiem. nie jestem leniem. zapytał 1636 studentów o ich opinie na temat staży, praktyk i wyobrażeń na temat rynku pracy. Aż 46 proc. młodych ludzi po zakończeniu studiów bierze pod uwagę możliwość wykorzystania swoich atutów w poszukiwaniu pracy zagranicą.
Studenci argumentują swoją gotowość do wyjazdu lepszymi perspektywami zawodowymi, chęcią poszerzenia horyzontów i rozwoju zawodowego, edukacyjnego oraz osobistego. Część ankietowanych ma też obawy dotyczące znalezienia pracy w swoim zawodzie bądź związanej z kierunkiem studiów. – Przedstawiciele pokolenia Y to osoby ambitne, otwarte na nowe wyzwania, doskonale odnajdujące się w „globalnej wiosce”. Nie dziwi więc, że są otwarci na budowanie kariery i rozwój poza granicami Polski. Natomiast rolą szeroko pojętego Państwa, w tym pracodawców jest zachęcenie studentów do aktywności zawodowej jeszcze w czasie nauki i pokazanie im, że również tutaj mają szansę na wartościowy i dynamiczny rozwój – komentuje Mariola Raudo, HR Business Partner w Nestlé Polska, firmie będącej Mecenasem kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem.
Ponadto ankietowani uważają, że główne cechy przedstawicieli pokolenia Y na rynku pracy to wielozadaniowość (71 proc.), mobilność (67 proc.) oraz znajomość nowych technologii (60 proc.). Odpowiednio o połowę rzadziej wskazywane cechy to: partnerskie podejście w relacjach z przełożonymi (35 proc.), duże oczekiwania wobec pracodawców (33 proc.) i work-life balance (28 proc.).
Źródło: Mat. pras.
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *