Brytyjski bank przyjazny Polakowi

Niemal w trzy lata po otwarciu rynku pracy przez Wielkią Brytanię dla nowych członków Unii Europejskiej, nadszedł czas na korzystne dla Polaków zmiany w sektorze bankowym. Instytucje finansowe wdrazają zupełnie nowe produkty przygotowane z myslą o zaspokojeniu potrzeb polskiego klienta. Większość imigrantów znad Wisły dobrze pamięta ile problemów przysparzało otwarcie rachunku w brytyjskim banku. Długa

Niemal w trzy lata po otwarciu rynku pracy przez Wielkią Brytanię dla nowych członków Unii Europejskiej, nadszedł czas na korzystne dla Polaków zmiany w sektorze bankowym.

Instytucje finansowe wdrazają zupełnie nowe produkty przygotowane z myslą o zaspokojeniu potrzeb polskiego klienta. Większość imigrantów znad Wisły dobrze pamięta ile problemów przysparzało otwarcie rachunku w brytyjskim banku. Długa lista wymogów, a przede wszystkim trudności z ich spełnieniem zaraz po przyjeździe, skutecznie blokowały i utrudniały dostęp do upragnionego, ale i koniecznego konta bankowego.

Od pewnego czasu jednak zaczęło się to zmieniać na lepsze. Już w ubiegłym roku pewne działania poczyniły takie banki jak Barclays, HSBC czy Lloyds. Można było o tym usłyszeć i przeczytać w polonijnej prasie. Na polskich imprezach można było spotkac przedstawicieli tychże banków z materiałami promocyjnymi.

Aczkolwiek, bez wątpienia największego przełomu dokonal bank Natwest (należący do Royal Bank of Scotland), który jako pierwszy, wdrożył konto, które można otworzyć i prowadzić posługując się językiem polskim.

Chcąc wyprzedzić i „zdziesiątkować” konkurencję, Natwest postanowił zaoferowć konto o nazwie Welcome. Konto, można otworzyć i prowadzić w języku polskim, wykorzystując w tym celu polskojęzyczną strone internetową (www.natwest.com/welcome) lub dzwoniąc do polskojęzycznego centrum telefonicznego zlokalizowanego w Manchester.

Natwest proponuje róznież bardzo korzystne warunki na przekazy pieniężne do Polski. Oferta ma być alternatywą dla oferty tak dobrze znanych firm jak np. Western Union czy 1st Contact.

Kolejnym atutem konta Welcome jest bardzo niska opłata za prowadzenie konta, która wynosi tylko 2 GBP miesięcznie (dla porownania w banku HSBS za konto Passport Bank Account zapłacimy 5 GBP miesięcznie).

Natwest przygotował zakrojoną na szeroką skalę akcję promocyjną. Kampania reklamowa, jako pierwsza w historii UK, jest prowadzona w języku polskim. Polskojęzyczne plakaty reklamowe zawisły na 739 billboardach w całej Wielkiej Brytanii. Plansze reklamowe umieszczono przy głównych ulicach, na przystankach i w centrach handlowych, m.in. w Londynie, Manchesterze, Birmingham i Leeds. Kampania ma na celu poinformowanie przybyszów znad Wisły o nowych możliwosciach związanych z otwarciem konta, które jest tanie, przyjazne i praktyczne (np. bank oferuje możliwość uzyskania bez zbędnego czekania, karty debetowej, umożliwiającej płatności online).

W Odziale banku Natwest, 8 Park Row, Leeds, LS1 5HD, w dniu 31 Stycznia 2007 (środa) odbyło się spotkanie Dni Otwarte – Polski Wieczór z udziałem pracowników NatWest (obecna była min. Pani Dyrektor odzialu) oraz zaproszonych przedstawicieli Polonii w Leeds.

Spotkanie miało dosć kameralny charakter a o tym, że nastawione było wyłącznie na polskiego klienta świadczył chociażby typowo polski poczęstunek, jaki bank zafundował Polakom (znakomite sałatki, szynka, pyszne kotleciki, polskie piwo, a nawet Soplica!). Najważniejszym punktem spotkania było przedstawienie (w języku polskim) nowej oferty banku dla klienta z Polski.

Prowadzące spotkanie panie Anna Raczyńska oraz Lucyna Mackenzie w przystępny sposób, przedstawiły ofertę banku oraz pomogły zrozumieć, dlaczego warto posiadać konto w NatWest. Ania i Lucyna, które są autorkami konta Welcom, przedstawiły zebranym najważniejsze korzyści wynikające z jego posiadania, a następnie odpowiadały na pytania przybyłych.

Warto podkreślić, że każda inicjatywa skierowana do Polaków ma duże znaczenie, ponieważ jest dowodem na to, że urzędy, banki, instytucje coraz bardziej liczą się z nami jako już nie tylko mieszkańcami, ale i coraz liczniejszą klientelą, a to wydaje się być najskuteczniejszym bodźcem do korzystnych dla nas zmian. Nie trudno zatem zauważyć wyraźny postęp w traktowaniu i podejściu do Polaków z czego wypada się jedynie cieszyć.

Notatkę prasową, którą otrzymalismy z Natwest można znalezc tutaj:
www.leeds.pl/upload/natwest/notka.pdf


Podobne artykuły

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *